Teretulemast!

Tännepäs tää taiteilija nimimerkiltään Mige yrittää koota kaikki novellinsa ja runonsa, et ei sen kamalempaa :)
Palautetta saa antaa vapaasti, yritän kehittyä kirjoittajana joten risut ja ruusut on molemmat tervetulleita :)

23.3.2011

Muutama runo # part 1

A/N: Eli tämmöne runo"kokoelma", kolme runo kerralla. Kaikki nämä runot on kirjoitettu viime kesänä (yllätys-yllätys) MissMix'n harrastelijan järjestämään runokisaan. Saatan kertoa ennen runoa jotai alustavia tietoja, kuten jos oli annettu valmis aihe tai mistäpä inspis lennähti. Enjoy!


_____________________________
Runo 1: Nyt kun olet poissa
A/N: Tälle runolle on kamala taustatarina, joka on mulle henkilökohtainen... alun perin tää oli enkuks, mut päätin nyt suomentaa kuitenkin...


xxx


Voinko luottaa kauniisiin sanoihisi?
Vai pitääkö sanoa tämän olevan taas niitä tarinoitasi?
Vai halusitko vain satuttaa suudelmillasi?


Lupasit minulle
Ettet lähtisi ennen
Kunnes olisin poissa


Totta kai se koskettaa
Se murskaa
Tappaa minut hitaasti
Nyt kun olet poissa
Minä olen täällä yksin


Kun auringon nousu koittaa
Minä olen vasta menossa kotiin
Toivoen, ettet olisi mennyt


Joka päivä kävelin enemmän pimeyteen
Joka päivä syöksyin syvemmälle
Joka yö kävelen samoja katuja
Joka yö putoan syvemmälle


Toivon, että olisit ollut täällä
Silloin kun nousin ylös pimeydestä
Toivon, että olisit ollut täällä
Kertonut, mihin minä kuulun
Toivoin, että olisit tuntenut tuskani

_____________________________
Runo 2: Kultainen
A/N: Tämäkin samaiseen runokisaan oli, aiheena oli annettu otsikko: "kultainen". Olisihan se ollut kliseistä kirjoittaa jostai aivan ihanasta seurustelukumppanista, joten kirjoitin kultaisista muistoista ;)

xxx

’Olen vapaa ja elossa’
Niin mä laulan kauneinta laulua
Riehun kaupungilla huudellen
Ehkä samalla hieman tanssien

Kaverin kanssa leffaan pummilla
Naureskellaan ja kohta ollaan taas pihalla
Ne huomas meidät mut’ me ei lannistuta
Joku päivä me katsotaan se koko leffa

Elämäs pitää uskaltaa unelmoida
Ei ihan kaikkee tarttee ottaa todesta
Soitettiinkohan me taas turhaan ambulanssi?
Leikillä vain, naureskellen sakkoja maksettiin

Nyt on nyt, ei nyt tarvii huomista elää
Oho, nyt hajos rengas mut’ ei se mitään
Sitten voi ottaa ilon irti keskellä ei-mitään
Odotellen huoltomiestä: pussi-kaljaa ojassa kiskotaan

_____________________________
Runo 3: [nimetön]
A/N: Juu en oo koskaan keksiny tälle otsikkoa, mut aiheena oli voiton fiilis.

xxx

Yö yöstä, päivä päivästä
Ei ole luovuttamassa
Potkimalla koko matkaa
Antaa seuraavan kierroksen alkaa

Kysyy "kuinka teen tieni?"
Kysyy jokapaikassa ja miksi
Tarttuu jokaiseen sanaan joka sanotaan
Mutta kuulostaa totuus omaiselta valheen

Polku polulta, omasta tiestä
On voittamassa
Askel askeleelta
Unelma unelmalta

Tuntuu edelleen kerralta ensimmäiseltä
Edelleen pidellen kiinni siitä
On kuin ensimmäinen päivä elämästä

2 kommenttia:

  1. Nä on ihan julmetun ihania! OwO <3 Tunteet tulee vahvasti esille ja nuo runot näkee jollain hassulla tapaa silmiensä edessä. Plus, näistä saisi hyviä biisejä! :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos! :) toi ensmäinen on kyl alunperin tosiaan enkuks ja oon kaavailluki siitä biisiä :) ja 'kultaisesta' myöskin :)

    VastaaPoista